L I N G O

עוד שניה זה מגיע

טעויות SEO שהרבה עסקים עושים - לינגו בניית אתרים איכותיים ונגישים

טעויות SEO שהרבה עסקים עושים

8 ביוני 2021 linadmin Comments Off
  • צפיפות מילות מפתח גבוה מאוד.
  • קישורים חיצוניים רבים מאתרים לא רלוונטיים לתחום.
  • היררכית מבנה אתר לא נכונה.

כאשר מדברים על קידום אתרים אורגני (SEO), הרבה בעלי אתרים ועסקים בטוחים שהם יכולים לעשות את התהליך לבד. לכאורה מדובר בעבודה פשוטה שאינה דורשת מומחיות, אך לעיתים עבודת ה-SEO  מאפשרת כל מיני "פיתויים" המתאפשרים באמצעות "קיצורי דרך" שאינם תמיד יעילים. קיימות בשוק חברות לא מעטות שמוכרות  שירותי  "קידום אתרים מהיר", אך עד מהרה הם מתגלים ככאלו שמוכרים שירות של קידום אתרים לא חוקי בעיני מנועי החיפוש והתוצאה היא הפוכה, במקום להיות ממוקמים במקומות הראשונים, הם מקבלים ענישה ממנועי החיפוש והאתר שלהם צונח. לכן, הבאנו לכם כאן רשימה של טעויות נפוצות בתחום קידום האתרים שכדאי מאוד להימנע מהן.

צפיפות מילות מפתח גבוה

אחד הדברים החשובים ביותר כאשר אתם מנסים לדרג עמוד מסוים במנוע החיפוש הוא צפיפות מילות מפתח. צפיפות מילות מפתח היא הכמות שבה אותה "מילת מפתח" שעליה רוצים לדרג את העמוד מופיעה במאמר. הכמות המומלצת של מילות מפתח בכל מאמר היא כ -3%, ישנם כאלו שאומרים ש 5% היא הצפיפות הנכונה. צפיפות גבוהה מידי יכולה להעיד על ניסיון "להערים" על מנועי חיפוש ולכן יש בכך סכנה. האם זה מה שיהיה שובר שוויון בין המקום של עמוד במנוע החיפוש?, לא תמיד ניתן לקבוע, מכיוון וישנם מעל 200 פרמטרים אותם קובע מנוע החיפוש בתור אלו שלפיהם הוא מדרג את האתרים – צפיפות ביטויי מפתח הוא אחד מהפרמטרים

קישורים חיצוניים מאתרים לא רלוונטיים לרבות אתרי ספאם

אחד מאותם קיצורי דרך שהוזכרו הוא בנייה של מערך קישורים חיצוניים לאתר, כלומר אתר אחר המקשר לאתר שלכם באותו ביטוי שעליו אתם רוצים להתברג. עסקים עושים טעות מאוד קריטית ובוחרים לקנות קישורים חיצוניים בעלות גבוה מכל מיני מקומות שהם בכלל לא מאותה מדינה. ישנם בעלי עסקים שקונים קישורים חיצוניים לאתר שלהם מתאילנד. מנועי החיפוש מבינים באופן מיידי שאתר תאילנדי הוא לא משהו שיכול לקשר לאתר ישראל, בטח לא שמדובר על תחום משפטי שלכל אחת מהמדינות מערכת חוק שונה. לכן ישנה חשיבות גבוהה ליצירת קישורים נכנסים מאתרים רלוונטיים לנושא האתר שלכם ורצוי אף ממאמרים הקשורים לנושא בדף המקושר.

היררכית מבנה האתר

לכל אתר אינטרנט יש היררכיה  של מבנה. כלומר, הסדר של התפריט. ככל שהתפריט מסודר בצורה יותר הגיונית יש לו סיכוי גבוה יותר להתברג במנועי החיפוש בתוצאות גבוהות יותר. בעלי עסקים שלא מבינים את חשיבות המבנה של האתר פשוט מסדרים את הכל בסדר שנראה להם הכי טוב למנועי החיפוש ולא תמיד רואים את הגולש. כאשר בונים מבנה אתר צריכים לבחון ולראות עד כמה יהיה נוח לגולש להתנהל באתר ולקבל את המידע שאותו הוא חיפש ואיך הוא יכול להרחיב את ידיעתו בנושא במידה וירצה בכך.

איך Google Spiders מתייחס לאתרים

העכביש המוביל של גוגל, Googlebot, אינו יכול לקרוא פלאש או גרפיקה. עם זאת, הוא אינטליגנטי מאוד ויכול לקרוא טקסט. כדי להימנע מהתעלמות מעובדה חשובה זו, בכל פעם שאתם מנסים לעצב את האתר שלכם, בין אם באמצעות HTML או באמצעות תמונות מובנות מראש, עליכם לוודא שביטויי המפתח העיקריים שלכם נמצאים בכותרת של כל עמוד וכן בכותרת ובכותרות המשנה. כמו כן, יש חשיבות עליונה שיהיה באתרכם מבנה קבצים מאורגן היטב. ודאו שלאתר שלכם יש דף בית קבוע ולדפים "הקטנים יותר" יש סדר הגעה והופעה מסודר. גוגל באמת תשים לב לכך.

יתר על כן, ודאו ששמות הקבצים של התמונות שלכם מקבלים תיאוריים מדויקים. אם יש לכם אתר בנושא ניהול מוניטין באינטרנט או עיצוב, ודאו ששמות קבצי התמונה קרובים לזה. בנוסף, גוגל מאוד יאהב את האתר שלכם כי לו יותר קל להבין מה מופיע באתר!

לבסוף, וללא צורך לחפור יותר מדי בנושא, כדאי באמת לוודא שהאתר שלכם מלא בתוכן. גם אם מה שיש לכם להגיד לא יקר מדי, עצם הסבר לאנשים על מה שעשיתם יניע אותם לחזור לעוד. זה לא קשה בכלל לספר לאנשים על ההישגים שלכם באתר!