L I N G O

עוד שניה זה מגיע

אתר רספונסיבי - מה זה? ולמה כדאי לי? - לינגו בניית אתרים איכותיים ונגישים

אתר רספונסיבי – מה זה? ולמה כדאי לי?

8 ביוני 2020 linadmin Comments Off

לפני הגעתו של  הפתרון הרספונסיבי שתכף ניגע בו, מתכנתים ובוני אתרים יצרו חווית משתמש נוחה למשתמשים באמצעות 2 אתרים: אתר עבור מחשבים ואתר נוסף ונפרד עבור הסלולרי. זהו מהלך מסורבל שמצריך ניהול תוכן כפול ולא תמיד יעיל מכיוון שאינו מותאם לכל סוגי המסכים. הפתרון היעיל ביותר היה לייצר אתר אינטרנט המגיב למסך של המשתמש.

"עיצוב מגיב" = עיצוב רספונסיבי.

אז מה זה בדיוק עיצוב רספונסיבי?

אתר רספונסיבי מתייחס לסוגי אתרים בעלי עיצוב גמיש המשתנה לפי גודל המסך של המשתמש. טכנולוגיה זו מאפשרת לגולשים לצפות באתר אינטרנט בצורה נוחה במסכים של טלפונים סלולריים, ממסכים של טאבלטים וממסכים רחבים של מחשבים נייחים, כל זה באמצעות אתר אחד בעל ניהול תוכן אחד.responsive

כשידברו איתכם על "אתר רספונסיבי" בעצם מתכוונים לעיצוב ייחודי הנשען על מספר עקרונות פיתוח שאם מקפידים עליהם ומשתמשים בטכנולוגיה של זיהוי גודל המסך של המשתמש, ניתן להציג לגולש את התוכן בצורה המתאימה לו ביותר לפי גודל המסך שלו.

מהם היתרונות של עיצוב רספונסיבי?

היתרון הראשון כפי שהוזכר לעיל, הינו העובדה כי יש ניהול אחד ואחיד לכל סוגי המשתמשים מכל סוגי המסכים. זה אולי נשמע לא כ"כ קריטי, אך דמיינו לכם שאתם צריכים לעדכן כמה דפים באתר שלכם ועכשיו לעשות את הכל כפול (או משולש אם יש לכם גם אתר נפרד לטאבלטים).

יתרון נוסף: רמת גמישות גבוהה מאד. גם אם מחר יצא סלולרי חדש עם מסך בגודל שטרם הכרנו כאן, האתר הקיים ידע להציג את תוכן האתר בצורה נאה וראויה ולפי גודל המסך החדש.

חסרונות לאתר רספונסיבי?

רק במידה והינכם מעוניינים לייצר תוכן שונה ונפרד למשתמשים הנכנסים לאתרכם מסלולרי ותוכן נפרד ושונה לגולשים מטאבלטים / מחשבים, אזי אתר רספונסיבי לא יעזור לכם כאן.

** יחד עם זאת, מתכנתים טובים המבינים ברספונסיביות של אתרים, יכולים לקבוע אילו חלקים של תוכן הקיים במחשב רגיל, יוצגו בתוכן הסלולרי ואילו לאו.

למי מתאים אתר רספונסיבי ואיך בודקים אם האתר רספונסיבי?

כיום, שרוב הגולשים נכנסים לאתרים באמצעות הסלולר ובאמצעות מחשבים בעלי אלפי סוגי מסכים, עיצוב אתר רספונסיבי הינו בגדר חובה! אצלנו בלינגו כל האתרים שיוצאים מידינו בשנים האחרונות, הם 100% רספונסיביים ונוחים למשתמש.

הדרך היעילה ביותר לבדוק אם האתר שלפניכם הוא רספונסיבי, היא ע"י הקטנת גודל המסך של הדפדפן שלכם ואז להתאים אותו באמצעות העכבר לגודל מסך הכי קטן שאפשר ולראות האם העיצוב משתנה ומתאים עצמו לגודל המסך, או שלא.

לפרטים נוספים והצעת מחיר להפיכת האתר שלכם למותאם לסלולרי, פנו אלינו